Prevenirea accidentelor de munca si a bolilor profesionale
In conformitate cu prevederile Legii nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de munca şi boli profesionale, cu modificarile şi completarile ulterioare şi ale Ordinului nr. 450/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 346/2002, Casa Judeteana de Pensii Buzau, in calitate de asigurator , este abilitata de a acorda consultanta privind prevenirea accidentelor de munca şi a bolilor profesionale, in scopul imbunatatirii nivelului de securitate şi sanatate şi a conditiilor de munca. In acest sens, in conformitate cu art. 64 din Legea nr. 346/2002, personalul tehnic al asiguratorului care desfaşoara activitati de prevenire din cadrul casei judetene de pensii Buzau , acorda sprijin societatiilor comerciale, in scopul intocmirii tablourilor de analizain domeniul prevenirii conform specificului activitatilor desfasurate .
In conformitate cu legislatia in vigoare, art. 63 din Legea nr. 346/2002, activitatea de consiliere din partea asiguratorului nu implica costuri pentru societate şi nu implica raspunderea juridica şi financiara a Casei Judeteane de Pensii Buzau.
Rezultatele analizei in domeniul prevenirii au un caracter confidential şi pot fi utilizate in functie de prioritatile societatii in scopul imbunatatirii conditiilor de munca.
Compartimentul accidente de munca si boli profesionale, din cadrul Casei Judeteane de Pensii Buzau, desfaşoara activitatea de prevenire. in functie de prioritatile specifice structurii economice şi administrative a judetului Buzau.
Activitatea de consiliere in domeniul prevenirii accidentelor de munca si bolilor profesionale se desfaşoara la sediulangajatorilor si cuprinde :
1. Programarea /pregatirea vizitelor la angajatori, consta in
– Contactarea angajatorilor prin adresa scrisa, prin care se solicita acordul in scris al acestora şi programarea vizitelor, in scopul derularii activitatilor de consiliere in vederea prevenirii;
– Derularea activitatii de prevenire la angajatori prin analizarea activitatilor de productie ,identificarea sectoarelor de lucru care care prezinta risc ridicat de producere a accidentelor de munca si a bolilor profesionale.
2. Intocmirea si prezentarea catre angajator a unui raport care cuprinde:
– Analiza riscurilor identificate pe componente ale sistemului de munca(executanti, sarcini de munca, mediul de munca) si intocmirea unui tablou de prevenire a riscului de accidente pentru fiecare post de lucru analizat
– Evaluarea masurilor de prevenire existente si prezentarea masurilor de prevenire recomandate
– Intocmirea pentru fiecare post de lucru analizat a unui “ Tablou de prevenire “ a accidentelor de munca.
Sesiuni de informare
În scopul diseminării culturii de prevenire şi realizării obiectivelor din domeniul prevenirii, Casa Judeteana de Pensii Buzau-Compartimentul Accidente de munca si Boli Profesionale organizeaza trimestrial sesiuni de informare a angajatorilor privind sistemul de asigurare la accidente de muncă şi boli profesionale, ca şi componentă a sistemului de asigurări sociale din România.
La aceste sesiuni sunt invitati sa participe reprezentanti legali ai angajatorilor, cu scopul de a veni in sprijinul acestora, pentru cresterea eficientei afacerilor derulate si preintimpinarea evenimentelor neplacute.